Baznīcas gadagrāmata 2024

Paldies par tādu kalpošanu, kuŗa pamazām spēj pasauli pārmainīt arī tad, ja tas tikai tavs pasaules stūrītis!

Kalpotprieks internetā

Rolands Eimanis, Dienvidvācijas latviešu draudžu mācītājs

Pirms gadiem astoņiem sāku regulāru kalpošanu internetā. No Bībeles grupas 12 cilvēkiem dalībnieku skaits ir izaudzis līdz 2000 īpašos gadījumos, 200–500 ir regulārie dalībnieki. No Bībeles stundas reizi nedēļā mana kalpošana internetā ir izaugusi par kalpošanu katru dienu īpašos gadījumos un vismaz trīs reizes nedēļā regulāri. Padalīšos ar dažiem novērojumiem.

1. Kalpot internetā — kas tas ir?

Kristus teica sprediķi kalnā, lai Viņu sadzirdētu vairāk svešinieku, Pāvils runāja tirgus laukumā, lai uzrunātu svešiniekus. Kalpot internetā var dažādi: var kalpot kristiešiem (piedāvāju apzīmējumu “kalpot, lietojot internetu”), var kalpot svešiniekiem, kas vēl nepazīst Dievu un draudzi (to es sauktu par “kalpot internetā”). Vācijā viena no Baznīcas misijas aktivitātēm ir tā sauktā telts misija. Grupa ļaužu atbrauc, uzceļ lielu telti un aicina vietējos nākt kopā padzert kafiju un parunāties. Tiek lūgts vietējais draudzes mācītājs vai mācītāja teikt uzrunu, bet ar vienu noteikumu — misijas teltī nedrīkst runāt kā baznīcā.

Jo vairāk šo telts misijas principu izmantoju interneta sarunās, jo vairāk un aktīvāki ir sarunas dalībnieki. Sava nozīme ir arī regularitātei — kad uz publisku sarunu aicinu katru vakaru, dalībnieku ir vairāk nekā tad, ja aicinu retāk.

2. Kalpošanas uzdevums: saturs — Evaņģēlijs, forma — dialogs

Sludināt Evaņģēliju ir grūtāks uzdevums, nekā man sākuma gados šķita. Kā pasludināt Labo Vēsti neticīgam cilvēkam, lai tā ir labā vēsts viņam? Kā parādīt neticīgam cilvēkam, ka Dievs mīl tieši viņu, nevis tikai “tos ticīgos”? Kā iemiesot Labo Vēsti cilvēkam, kurš to neprasa? Interneta kalpošanā vienmēr ir svarīgāk uzdot jautājumus (arī sev) un vērot reakciju, nekā tikai atbildēt un likt klausīties.

Svarīgs ir dialogs. Pedagoģijā ir jēdziens response friendly. To var tulkot kā reakcijai draudzīgs. Jebkurai reakcijai. Jebkura reakcija ir komunikācija. Un vai tad komunikācija nav interneta otrs nosaukums? Lai komunikācija būtu ne tikai laba, bet arī auglīga, der iemācīties, kā runāt ar tiem, kas tevi ciena, kas neciena un kam vienalga. Vienkāršojot — pirmajiem apgalvojuma teikumi, otrajiem jautājuma teikumi, trešajiem teikuma beigās daudzpunkte.

3. Kalpošanas prieks — iepazīšanās un satikšanās

Iepazīšanās. Atkārtoti esmu pieredzējis, ka satieku cilvēkus pirmo reizi, bet viņi smaidīdami saka, ka neesmu viņiem svešinieks. Pavisam cita uzticēšanās nekā svešiniekam. Vai tas nav prieks, ka kāds tev uzticas?

Savstarpēja iepazīšanās. Zinu vairākus cilvēkus, kuri mūsu interneta sarunu sirsnību turpināja ar satikšanos reālā dzīvē. Vai tas nav prieks — mazāk vientulības? Un pats lielākais prieks — cilvēki iepazīstas ar Dievu. Tas ir ne tikai mans, bet arī Debestēva prieks, jo, kā teica Kristus, Tēvam ir lielāks prieks par vienu pazudušo, kas atgriežas, nekā par 99 taisnajiem. Mani sarunu dalībnieki regulāri lūdz ieteikumus, kā iestāties draudzē, saņemt grēku piedošanu, kā atrast savu draudzi vai pat konfesiju, ja līdzšinējā vairs neapmierina, u. tml.

Satikšanās. Priecīgs pārsteigums man izrādījās fakts, ka vienmēr (!) sarunu vai lekciju klātienē dalībnieki ir četras reizes mazāk nekā to, kas klausās vēlāk citā laikā. Tātad ikreiz, kad sanākam kopā draudzē, katru atnākušo var pareizināt ar četri, lai uzzinātu, cik cilvēku gribētu būt klāt. Un tas jau ir prāvs ganāmais pulks.

Secinājums:
Vienīgi Dievam gods.
GaraSarunas katru otro vakaru Facebook.
YouTube channel: Rolands Eimanis

Atpakaļ uz Gadagrāmatas satura rādītāju